HANDELSBETINGELSER HOS 3DO
Generelle oplysninger
3DO
Platanvej 10
7400 Herning
CVR nr.: 42459852
Telefon: 93 40 44 31
E-mail: info@3do.dk
Købsproces og Betaling
- Find din vare i kataloget, vælg antal og tryk 'Læg i kurv'
- Gå til kassen og indtast dine oplysninger
- Gennemgå din bestilling, accepter vores handelsbetingelser, og gå videre til betaling
- Vælg betalingsmetode. Ved kortbetaling bliver du omdirigeret til en sikker betalingsside
- Når betalingen er gennemført, modtager du en bekræftelse på skærmen samt via e-mail
Bemærk, at priserne på vores hjemmeside og den anvendte moms kan variere afhængigt af hvilket land hjemmesiden tilgås fra, da der er forskellige momssatser i EU-landene. Dette sikrer, at du ser den mest nøjagtige pris baseret på din placering. Priserne vises eksklusive leveringsomkostninger.
Betaling
3DO accepterer betalinger med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Google pay, Apple pay og MobilePay gennem Clearhaus & Nets. Vi trækker betalingen for din ordre, når den afsendes fra vores lager.
For standardordrer trækkes betalingen først ved afsendelse fra vores lager. For pre-orders eller forudbestillinger trækker vi pengene forud for afsendelse, hvilket betyder, at der vil forekomme en forudbetaling for disse specifikke ordretyper.
Levering
Hos 3DO bestræber vi os på at afsende alle ordrer, der er placeret inden kl. 15, samme dag. Ordrer modtaget efter dette tidspunkt vil blive sendt afsted den efterfølgende hverdag.
Bemærk venligst: Skulle der mangle plads på dit foretrukne udleveringssted, vil din pakke i stedet blive omdirigeret til det nærmeste tilgængelige udleveringssted. Du vil modtage besked, hvis dette sker. Ved eventuelle leveringsproblemer, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice for assistance.
Desuden kan der for visse produkter gælde særlige leveringsbetingelser. Disse vil blive klart angivet på produktsiden før du foretager dit køb, så du er fuldt informeret om eventuelle specifikke vilkår.
Priser
Den gældende pris for købet er prisen som er vist på bestillingstidspunktet.
3DO tager forbehold for prisfejl, trykfejl, moms- og afgiftsændringer samt udsolgte varer og leveringssvigt fra leverandører.
Indtil en ordre er afsendt, forbeholder 3DO sig retten til at anullere orderen.
Sikkerhed
Alle betalingsmåder sker via en sikker forbindelse (https). De indtastede oplysninger er krypterede (SSL) og kan ikke læses af andre. Kortoplysningerne sendes over en krypteret forbindelse til serveren. 3DO opfylder alle de krav, som PBS stiller til sikkerhed, og vi har derfor på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
I forbindelse med køb hos 3DO registrerer vi dine oplysninger: Navn, adresse, mail og telefonnummer. Dette gøres for at sikre levering af varen. 3DO bruger ikke dine oplysninger til andre formål uden dit samtykke. 3DO deler ikke dine oplysninger med andre.
Du kan kontakte os på på info@3do.dk som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en e-mail til info@3do.dk.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. 3DO vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Fejl ved et produkt som følge af naturligt slid, overlast, mangelfuld betjening, hændeligt uheld eller andre forhold, for hvilke Køber bærer ansvaret eller risikoen, udgør ikke en mangel ej heller dækket af garanti.
Sliddele defineres bla. som bearings, rods og andre bevægelige dele. Hertil tilføjes også de varme dele ved elektronik og 3dprint især der typisk gælder hotends, dyser, heated bed - emneplade mv. samt tilhørende glas eller anden belægning. Produktionsfejl dækkes efter købelovens paragraffer
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
3DO
Platanvej 10
7400 Herning
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@3do.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
3DO
Platanvej 10
7400 Herning
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@3do.dk